انتخابات

سخنگوی پنتاگون با طرح ادعاهایی علیه پیونگ‌یانگ گفت، اگر نیروهای کره‌شمالی برای کمک به ارتش روسیه به اوکراین اعزام شوند، به «گوشت دم توپ» تبدیل خواهند شد، معلومنیست این جمله وی تهدیدی برای کره شمالی است یا هشدار.

اعزام نیروهای کره‌ شمالی آنها را به «گوشت دم توپ» تبدیل می کند!/ هشدار یا تهدید؟مسئله این است

به گزارش قدس آنلاین، هفته گذشته در پیونگ‌ یانگ، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه قراردادی را امضا کردند که براساس آن هر کدام از این ۲ کشور که تحت حمله قرار گیرند، مورد حمایت کشور دیگر قرار می‌ گیرد. آنها همچنین قول دادند که همکاری‌ها در دیگر زمینه‌ ها را تقویت کنند.

ناظران می‌ گویند این توافق نشان‌ دهنده قوی‌ترین ارتباط بین ۲ کشور از زمان پایان جنگ سرد است.

این در حالی است که کاخ سفید ابتدای سال میلادی امسال از این نکته خبر داد که کره شمالی در گرماگرم جنگ جاری روسیه علیه اوکراین، بیش از یک هزار کانتینر حاوی تجهیزات نظامی و مهمات را به مسکو تحویل داده است. 

در آخرین سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار وی با ولادیمیر پوتین، رهبر کره شمالی  از سایت‌های نظامی روسیه بازدید کرد و این شروعی برای تقویت گمانه‌زنی‌ ها در مورد طرح احتمالی کره شمالی برای پر کردن انبارهای مهمات روسیه بود.

اما بیزنس اینسایدر، سخنگوی پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی خود برای کره شمالی خط و نشان کشید و گفت: «فکر می‌کنم که اگر من مدیر پرسنل نظامی کره‌شمالی بودم، انتخاب‌هایم را در مورد اعزام نیروهایم به جایی که گوشت دم توپ در یک جنگ غیرقانونی علیه اوکراین شوند، زیر سوال می‌بردم.»

سال گذشته کاخ سفید تصاویری را درخصوص تحویل تجهیزات نظامی کره شمالی به روسیه منتشر کرد که نشان می‌دهد این کانتینرها پس از بارگیری در یک کشتی با پرچم روسیه، بوسیله قطار به جنوب غربی روسیه رسیده‌ اند.

به گفته کاخ سفید، این کانتینرها بین هفتم سپتامبر و اول اکتبر به روسیه حمل شده‌ اند. کربی گفت: «ما جمهوری دموکراتیک خلق کره [شمالی] را به خاطر ارائه این تجهیزات نظامی که برای حمله روسیه به شهرهای اوکراین و کشتن غیرنظامیان اوکراینی و ادامه جنگ غیرقانونی روسیه استفاده می‌شود را محکوم می‌ کنیم.»

وی در ادامه گفت که ارزیابی آیالات متحده این است که «در ازای این حمایت، پیونگ یانگ به دنبال دریافت کمک نظامی از روسیه از جمله هواپیماهای جنگنده، موشک‌های زمین به هوا، خودروهای زرهی، تجهیزات تولید موشک‌های بالستیک یا سایر مواد و سایر فناوری‌های پیشرفته است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    گذشت آن دورانی که غرب و در رٱس آن آمریکا برای کشورهای دیگر سیاست های خودشون رو دیکته کنند افول نفوذ غرب در عرصه جهانی رو فقط احمق ها و ثنا گویان غرب متوجه نمیشن